Monday, May 18, 2009

El fin de samana en España

Con nuestra fin de samana sin clase, mi alemana amiga Jenny y yo vamos en dos viajes: una a la alpujarra con un grupa de la escuela y una a la playa!

Es mi primera vez a la Mediterraneó Mar. Es bonita! Muchas gente van a la playa en el fin de semana. Hace muchas calor en Granada, pero a la playa esta viento y es bien.

Las Alpujarras son pueblos en las Sierra Nevada. Las personas en las alpujarras hacer jamon y otros especiales suchas, pero hoy turismo es la mas grande parte de la economía. El queso de cabra y jamon me gusta muchas!

Hasta luego!

3 comments:

  1. Sounds like you are done with class? I bet the beach is very nice. It was windy, no? I am sure the goat cheese and ham was very nice. Any specialty drinks yo have enjoyed?

    ReplyDelete
  2. The "radler" in Germany was pretty good: lemonade mixed with beer. Considering I don't like beer but I actually finished a radler, I'd have to say it's a big improvement. The "tinto de verano" here in Spain is pretty nice, too: http://en.wikipedia.org/wiki/Tinto_de_Verano

    I had some sangria that was good, too.

    A few more days of class, actually! I kind of wish I could take a few more days of class... but I am also looking forward to hitting the road!

    ReplyDelete
  3. In English, please. Thanks. :)

    ReplyDelete